Jak prawidłowo przewozić dziecko w foteliku samochodowym?

Witajcie! W poprzednim poście (tu) pisałam,czym kierować się przy wyborze odpowiedniego fotelika samochodowego. Dziś chcę pokazać Wam, w jaki sposób prawidłowo zapinać pasy.

Pewnego dnia podczas kontroli drogowej, bardzo uprzejmy Pan policjant zwrócił mi uwagę odnośnie sposobu zapinania moich dzieci w fotelikach. Przyznam, że do tamtego momentu niczego nieświadoma, dumnie woziłam dzieciaki, opatulone w kurtki po uszy, zapięte pasami, myśląc, że wypełniłam swój rodzicielski obowiązek jak najbardziej prawidłowo,      a dzieci podróżują najzupełniej bezpieczne. Jakież było moje zdziwienie, gdy wspomniany Pan wyprowadził mnie z błędu. To, jako gorliwą matkę-Polkę skłoniło mnie do dokładnego zgłębienia tematu.

P.S. Z uwagi na niezrozumienie tematu oraz nadmierną ruchliwość młodszego Arbuziaka, modelem jest Marcinek-mój przedszkolak, który nad wyraz poważnie podszedł do tematu 😉 Sposoby, które pokazuję odnoszą się jednak również do dzieci młodszych, przewożonych w fotelikach z kategorii wagowej 0-13 kg.

W przypadku dłuższych podróży najprościej jest kurteczkę ściągnąć. Nie przewozimy bowiem pod żadnym pozorem dziecka zapiętego pasami na kurtkę. Dlaczego? Ponieważ     w momencie uderzenia , kurtka ulega dosłownie „sprasowaniu”- gruba zimowa puchówka poddana ogromnej sile nacisku przez pasy ścienia się do grubości  kilku milimetrów a różnica centymetrów jakie zostały na pasie, powodują że dziecko zostaje dosłownie wyrzucone z fotelika. Przepraszam za obrazowy opis sytuacji, ale chcę tu podziałać na wyobraźnie, w celu uzmysłowienia wszystkim Rodzicom jak to jest ważne. Próbowałam ściągnąć pas najlepiej jak umiałam ale zawsze w trakcie podróży „zjeżdżał” on nie wiadomo gdzie. Zapięcie pasa na kurtkę mimo najlepszych chęci nie ma najmniejszego sensu i wygląda mniej więcej tak…

IMG_20160121_155722.jpg

Jak więc prawidłowo zapiąć pas?

  1. Sposób pierwszy:IMG_20160121_155115.jpgpo czym kurtkę zasuwamy…IMG_20160121_155219.jpg
  2. Sposób drugi polega na zapięciu dziecka pasami, a następnie nałożeniu kurtki na pasy „tył do przodu” IMG_20160121_155949.jpg
  3. Trzeci sposób odnosi się do dzieci najmłodszych- można dokupić specjalny śpiworek z otworami na pasy, odpowiedni do danego modelu fotelika (np. taki).

Pamiętajcie, prawidłowe zapięcie dziecka w foteliku to jego bezpieczeństwo!!! Nie zaniedbujmy tego.

Kurtka Marcinka: 4f

Spodnie: H&M

Skomentuj

